Over Christof Thorrez, onze meester ijsbereider

  • Hoe zou jij jezelf in een paar zinnen omschrijven?

Ondernemer met het hart op de juiste plaats die graag werkt met en voor mensen.
Een dromer én durver als je kijkt naar het parcours die ik met Surprice op korte tijd heb afgelegd.
Een levensgenieter die houdt van lekker eten, drinken en fijn gezelschap.

  • Wie of wat inspireerde je om ijsbereider te worden?

Mijn diploma’s brood en banketbakker en gespecialiseerd ijsbereider.
Mijn affiniteit met de sector.
Mijn creativiteit.
De drang op eigen benen te staan.
Het geloof in de slaagkansen van mijn concept.

  • Heb je een eigen stijl? Hoe zou je die omschrijven?

Eerlijk en open ondernemerschap, gedreven door de juiste waarden. Hard voor de feiten, zacht voor de mensen. Meer dan geld is voldoening de drijfveer om elke dag het beste van mezelf te geven in de ijskeuken en daarbuiten.
Win-win relatie opbouwen met mijn verdeelpunten en een lange termijn relatie met onze vaste huisleveranciers.

  • Heb je een signatuurgerecht/creatie?

Enkel creaties zijn ondertussen uitgegroeid tot echte Surprice bestsellers. Onze sorbetmandjes , de drievruchtensurprise en cookie caramel cake zijn daar een voorbeeld van.

  • Wat zijn je favoriete ingrediënten/smaken?

Vanille bourbon, de vermaarde bourbon vanillestokken. Niets meer, niets minder. Hazelnoot en gezouten karamel vervolledigen mijn top 3.

  • Wat voeg jij specifiek toe aan de ijsmarkt? Wat is je USP?

Wij hebben een concept bedacht op maat van de klant en zijn een betrouwbare partner voor professionele afnemers. Onze merknaam SURPRICE staat als een klok. Vele collega’s halen hun inspiratie bij Surprice. Wij zijn een echte trendsetter in de sector.

  • Heb je een favoriete ijsbereiding?

Niets kan tippen aan vers geturbineerde gelato vanille bourbon met de juiste smueïgheid, de typische volle smaak en het zachte mondgevoel. Gewoon (H)eerlijk!

  • Welk advies zou jij geven aan een beginnende ijsbereider?

Starten met voldoende kennis en goed weten met wat je bezig bent. Beschikken over de juiste opleiding/diploma. Nooit besparen op kwaliteit van de grondstoffen en onderscheidend zijn, jezelf als ambachtelijk bedrijf niet willen meten met de grotere spelers op de markt.

  • Heb je een ‘geheime’ toptip voor andere ijsbereiders?

Je laten omringen door de juiste mensen. Ik heb veel te lang te veel alleen willen doen, hierdoor laat je veel kansen liggen en moet je inboeten aan creativiteit.

  • Wat voeg jij specifiek toe aan de ijsmarkt? Wat is je USP?

Wij hebben een concept bedacht op maat van de klant en zijn een betrouwbare partner voor professionele afnemers. Onze merknaam SURPRICE staat als een klok. Vele collega’s halen hun inspiratie bij Surprice. Wij zijn een echte trendsetter in de sector.

  • Heb je een favoriete ijsbereiding?

Niets kan tippen aan vers geturbineerde gelato vanille bourbon met de juiste smueïgheid, de typische volle smaak en het zachte mondgevoel. Gewoon (H)eerlijk!

  • Welk advies zou jij geven aan een beginnende ijsbereider?

Starten met voldoende kennis en goed weten met wat je bezig bent. Beschikken over de juiste opleiding/diploma. Nooit besparen op kwaliteit van de grondstoffen en onderscheidend zijn, jezelf als ambachtelijk bedrijf niet willen meten met de grotere spelers op de markt.

  • Heb je een ‘geheime’ toptip voor andere ijsbereiders?

Je laten omringen door de juiste mensen. Ik heb veel te lang te veel alleen willen doen, hierdoor laat je veel kansen liggen en moet je inboeten aan creativiteit.

  • Je geeft je kennis door in workshops/trainingen. Wat is het belangrijkste wat je meegeeft?

De meerwaarde van een goed ambachtelijk verhaal en een assortiment dat daarop is afgestemd.

  • Wat leer je zelf van het geven van die trainingen?

Je leert in de eerste plaats veel nieuwe collega’s en vakmensen kennen waarmee je kennis deelt en inspiratie opdoet, je treedt buiten je comfortzone en je krijgt de kans om met nieuwe producten te experimenteren. Het is tevens een stimulans om bij te blijven.

  • Papa, echtgenoot, zaakvoerder, ijsbereider, workshops … hoe combineer je al die rollen?

Door me te laten omringen met de juiste mensen maar hier is nog wel wat werk aan de winkel. Bewust proberen om te gaan met de wetenschap dat er meer is dan werken alleen. Gekozen voor traject bij de warriors die mij helpen in de zoektocht naar de beste versie van mezelf.

  • Hoe ga je te werk bij het bedenken van een nieuwe creatie?

Vakbladen, beurzen, social media, trainingen.

  • Waarin verschilt jouw zaak van de standaard ijssalons?

Onze belevingstoonbank, de ligging van het pand en de uitgebreide dessertkaart.

  • Wat zijn je tips voor de presentatie van je ijsassortiment?

De smaak is belangrijk maar de klant koopt met zijn ogen, lekkere variegato’s en sauzen die meerwaarde bieden aan de smaak

  • Hoe haal je het maximum uit je ijsassortiment, het hele jaar door?

Dessertkaart is opgebouwd in concepten, seizoensgebonden kaart, winterkaart, warme gerechten en warme dranken

  • Ambachtelijkheid is één van je USP’s. Hoe komt dat tot uiting in je bereidingen?

Werken met Belgische specialiteiten, origine chocolades, zorgvuldig geselecteerde grondstoffen, streekproducten…

  • Je ijstaarten zijn je grote troef. Waaraan moet een goede ijstaart beantwoorden?

Ons succesrecept is eenvoudig: liefde voor ambachtelijk bereidingen, gemaakt op maat van de klant. De juiste smaakcombinatie is samen met de versheid en de onberispelijke afwerking uiteraard heel belangrijk.

  • Wat zijn de grote trends in decoratie van ijstaarten?

Numbercakes, naked cakes, dripcakes, handmade decorations die meerwaarde bieden voor consument. Op onz enieuwe webshop vind je ze allemaal.